Monday, October 11, 2010

Kursus Jurulatih Senibudaya Negara Tahap II - Tari

Kali ini kursus JSBN (tersebut di atas) di adakan di pulau mutiara yang indah, Pulau Pinang. Saya bersama fasilitator Syed Najib dan Abu Bakar pergi bersama sama pada pagi 5hb Oktober 2010. Setibanya kami di airport, kami di sambut oleh pegawai Jabatan Kebudayaan & Kesenian Negeri, Cik Shaliza. Kami bertiga buat muka kesian sebab kami lapar, tak sempat makan semasa berangkat pagi itu. Alhamdullilah... Cik Shaliza telah membawa kami makan nasi kandaq yang tersangat lazat ( saye lapar ke atau memang sedap )



Saya terpakse 'cramped' kan kelas saya dengan modul tahap I dan tahap II sebab ada diantara peserta kursus yang tidak ambil subjek SenamSeni pada kursus Tahap I mereka.




praktikal SenamSeni Malaysia semasa dalam kelas




masih banyak kelemahan pada peringkat ini




pada waktu malam mereka sekali lagi belajar teori bersama saya




masing masing begitu menekun mengambil nota




selepas melakukan teori dan praktikal pada waktu siang tadi, mereka lebih yakin ....




dan telah melakukan gerakan dengan lebih sempurna



senang hati saya sebab peserta kali ini memang terang hati dan serious belajar



semasa ujian teori di jalankan



aiiii....En Fuad garu kepala nampak! eheh





Semase majlis penutup peserta di kehendaki untuk mempersembahkan tarian tarian yang telah mereka belajar selama lima hari ini



salah seorang peserta Tari Tahap II, Mohd Firdaus yang kreatif, siap pakai contact lens mata hantu


peserta peserta Tari Tahap II semasa majlis penutup.



Saya doakan agar mereka berjaya dalam bidang yang mereka ceburi ini dan pada Norlee (berbaju hitam) yang sedang hamil, semuga awak melahirkan baby awak dengan selamat yea. Syabas saya ucapkan kepada semua peserta peserta ini kerana begitu committed dengan tugasan mereka.

Semuga kite berjumpa lagi :)


No comments:

Post a Comment