Monday, December 13, 2010

Beautiful Taiping, Perak

Sesampai saje saya di Taiping, saya terus dibawa makan mee udang yang terkenal di Kuala Sepetang di Taiping. Mee udang di sini memang special, dah banyak tempat saya makan mee udang di Malaysia ni tapi tak boleh challenge mee udang Kuala Sepetang.
Malam nya pula, saya ajak teman teman instructor jamming aerobics bersama saya


Dengar kata, ade orang yang tak pernah buka tudung, tiba tiba malam jamming tu terus bukak tudung kerana tak tahan berpeluh. ehehe... sori yea..



seperti biase, selepas saje jamming, kami pon beramai ramai pergi makan sotong kangkung di pekan Taiping. Di tempat ini sepanjang hampir sepuluh gerai semuanya menjual sotong kangkung. Aduhaii.... tak tau la ndak cakap macam mana, yang penting.....memang SEDAP!!




pendek kata semua makanan yang teman teman saya bawa semuanya sedap sedap belaka dan paling penting ia amat murah dibandingkan dengan Kuala Lumpur.
Malam berikutnya mereka membawa saya makan kuew tiau goreng kerang. Walaupun saya dah makan sepinggan, disebabkan sedaaaappp sangat, saya tambah lagi separuh pinggan, takut nanti terbayang bayang akan kuew tiau goreng kerang di Kg Jambu ini. Perghh.....



mee udang yang delicious, pedas, manis cukup rase semuanya


kuah sotong kangkung yang pekat dan sedap



Tak tau la bagaimana saya ndak describe bagaimana seronoknye saya makan di Taiping. Aduhai....bile ndak kurus kalau macam ni... eheh. Terima kaseh Shidee dan teman teman lain kerana sudi membawa saya menikmati nikmat makan di bumi Taiping, alhamdulilah.... syukur rahmat nikmat Allah beri pada hamba mu ini.



p/s eeerrrrr...... kalau datang lagi bole tak...? ahaks

3 comments:

  1. make sure pergi lagik bawa saya...waaaa seronoknyer makan2...sy yg nengok pun lapo

    ReplyDelete
  2. eheh....boleh....boleh takde masalah. payah nye awak la... ndak antar anak sekolah laa.. kene antar tuisyen laa... ehehe...kalau pegi bukan boleh sehari, kene sekurang kurangnye 4 hari, tapi kalau saje saje ndak pegi makan.... jomm.... tido semalam ajak geng geng lain. allaaaa.... baru tak sampai 3 jam aje dari sini

    ReplyDelete
  3. harussssss emelia...
    tapi seriously, terima kasih yea saye ucapkan pada awak, nurul dan shidee....kerana bersusah payah menjage kebajikan saye mase saye di Taiping tempoh hari... memang bessttt aaa

    ReplyDelete