Wednesday, December 16, 2009

Kursus Lanjutan and Akreditasi Jurulatih Senamrobik

Kursus Lanjutan & Akreditasi Jurulatih Senamrobik yang di anjurkan oleh Negeri Selangor telah diadakan di Taiping, Perak. Kursus ini juga melibatkan peserta peserta dari negeri Pulau Pinang, Perak, Perlis, Kelantan, Pahang dan juga negeri SElangor sendiri. Ini la kursus gabungan lanjutan dan akreditasi yang diadakan buat pertama kali pada tahun ini. Dalam kursus kali ini saye bekerjasama dengan Pn Jamuna, Puan Makwan Bee, En Abdul Malek dan Pn Badrunisha atau lebih dikenali sebagai Murni.




sessi slot rengangan



selepas tamat kelas, biaselah...bergambar dahulu. dari kiri yours truly, Malek dan Jamuna




di tengah tu la Murni







saye bersama Pn Makwan Bee sebagai panel untuk ujian praktikal Pelaziman Otot



begitu fokus sekali mereka ini semasa ujian teori










Majlis Penutup telah diadakan lebih awal





saye bertiga menanda kertas soalan dibilik sahaja dan selesai lebih kurang pukul 12 malam


kelaka pulak nengok gambar sendiri menanda kertas soalan dengan baju tido





sewaktu penyampaian sijil penyertaan dan keputusan peperiksaan



Malek, En Asri aka ustaz Asri and yours truly. Ustaz ini adalah Pegawai Jabatan Belia Negeri Selangor. Dia la boss kursus ini. Dia kate saye pengetua.... iyo la tu...Asri



kami sempat juga dibawa makan mee udang tapi saye kurang pasti dimane tempatnya. Yang pasti, udang dia lebih banyak dari mee!! Besttt..... sodaappp....!!



Murni bersama Shidee. Shidee ni la pemandu pelancong kami. Thank you Shidee :)




Jamuna and I




Penggerak Rakan Muda yang menjadi urusetia semasa kursus




Asri bersama isteri tersayang



Thank you Shidee for the lovely gifts, seperti yang you cakap : From Taiping with love...
(jangan salah anggap, kami semua dapat yea, bukan saye sorang je)



Kawan kawan saye ni membawa saye bersiar siar di Lake Gardens Taiping yang terkenal cantek tu. Memang saye suke tempat ini sejak pertama kali saye datang dahulu bersama rombongan Senam Sihat RTM 1.





dah magrib.....jom balikk.....



sempat lagi Murni posing




Terima kaseh kepada peserta peserta semua yang bersusah payah, memerah otak dan tenaga, berusaha dengan begitu gigih sekali untuk ujian akreditasi. Saye ucapkan tahniah kepada yang lulus dan untuk yg tidak lulus tu, saye dengar anda semua telah lulus diujian kali kedua di Kuala Lumpur. Tahniah kepada semua, saye berdoa agar anda semua berjaya dalam bidang yang kita minati ini. Ingat yea, anggap la mengajar orang menjadi sihat ini sebagai satu ibadah, dengan itu anda kena lah melakukan nye dengan ikhlas.

6 comments:

  1. kalau tak slap sorang penggerak rakan muda tu nama dia adzimah a.k.a. angah

    ReplyDelete
  2. yea kot Foo, tak ingat dah name depa, name peserta pon fail...hehe

    ReplyDelete
  3. salam puan.

    saya berminat untuk mengikuti mana kursus untuk aerobic instructor tp taktau macam mana nak mula dan dimana. Boleh tak puan guide sy?..harap puan dapat email saya di imanumayra@yahoo.co.uk.

    terima kasih

    ReplyDelete
  4. makwan dah pakai tudung ke..really miss her..

    ReplyDelete
  5. Pn. Sharifah.... saya staff hospital putrajaya telah banyak menghadiri kursus asas dan lanjutan senamrobik dan fitballrobik dari syarikat swasta... dari tahun 2006 hingga sekarang dan telah banyak mengajar kelas senamrobik. Sehubungan itu, saya memohon pada puan mengesyorkan kepada jabatan kami...atau menghantar surat tawaran kursus melalui fax dari kbs..

    ReplyDelete
  6. Assallamuallaikum Zai,

    untuk pengetahuan Zai biasenye agensi kerajaan yang akan memohon kepada KBS untuk mengadakan kursus untuk jabatan masing masing. KBS akan menghantar Trainer sahaja. Saye mohon Zai talipon saye 012 3305716 untuk berbincang bagaimana kah cara untuk diadakan kursus di tempat Zai

    ReplyDelete