Thursday, April 19, 2012

Senam Seni 1Malaysia di UKM, Bangi



Tahniah kepada warga UKM kerana saya di fahamkan mereka mengadakan senaman pada petang setiap hari Isnin, Rabu dan Jumaat

amboiiii gumbira nya adek ku sorang ni....



Ija is supposed to be the photograper but instead she took photos of herself.... eheh...nasib baik canteks..



Beria ria mereka ni mencuba sedaya yang mampu untuk bergerak. Paling menarik mereka ini datang dengan kerelaan sendiri bukan kerana terpaksa


wah....wah ....wah


 ija lagi..... ishh.... eheh


 i wonder what they are doing.... probably squats...hmm...




move to the beat!!




cantek pulak kaler tudung biru dengan baju merah....



doing the dynamic stretches


looks like they are having fun! indeed they are...


barisan jurulatih Senam Seni 1Malaysia yang telah lulus dalam ujian penilaian tempohari - tahniah yea



tokey funfair beraksi - pergh....kasut tu yang tak tahan...



Syabas saya ucapkan kepada pihak penganjur UKM (Umi and team) yang tidak letih letih menganjur kursus kecergasan dan kursus senamseni demi menjaga  kesihatan warga UKM. Kalau la lebih ramai yang bersikap begini saya pasti tujuan kerajaan untuk mencapai gaya hidup sihat bagi rakyat Malaysia akan tercapai.





6 comments:

  1. Assalamualaikum wrt. wbt.

    Kami di USM Kubang Kerian Kelantan mempunyai Kelab Jom Kita Sihat yang telah bertapak selama setahun lebih. Alhamdulillah, kami bersenamrobik sebanyak tiga kali Ahad, Selasa dan Khamis di dewan-dewan sekitar USM.

    Walau bagaimanapun, kami tiada percampuran di antara lelaki dan wanita dan kami hanya fokuskan aktiviti ini untuk kaum wanita kerana banyak pergerakan senamrobik melibatkan tubuh badan.

    Kaum lelaki di sini mempunyai banyak aktiviti kesukanan yang lain. Sehingga sekarang kelab kami mempunyai ahli seramai 43 orang.

    Semakin hari kelab kami semakin diminati ramai dan itulah Kelab Jom Kita Sihat.

    http://jomkitasihat.blogspot.com
    www.facebook.com/KelabJomKitaSihat

    ReplyDelete
    Replies
    1. tahniah yea kerana sama sama berhijrah dan berusaha untuk membina kesihatan dan kecergasan untuk semua. saya faham, bukan mudah untuk menyedarkan masyarakat sekeliling tentang kebaikan bersenam. Paling susah adalah untuk meng'convince'kan kaum wanita bahawa senaman bukan untuk menguruskan badan tetapi adalah untuk kesihatan secara menyeluruh. alhmadulilah....syabas saye ucapkan kepada orang orang yang bertanggung jawab di belakang Kelab Jom Kita Sihat! Tak berhasrat ke nak buat kursus jurulatih Senam Seni?

      Delete
  2. salam puan, saye salah sorg yang join senamseni ni kt ukm. tp mase dalam pic ni xde pulak gambar saye.hihihhi..maybe ponteng kot mase tu..hihii..
    puan, saye berminat nak join sukan yang mcm ni dgn lebih jauh tp x tau mcm mane.

    ReplyDelete
  3. aslm Hot Mummy.... eheh kantoi ponteng la tu...ehehe..
    tapi yang penting awak datang selalu kan...
    aduhaii...Hot Mummy...UKM baharu sahaja selesai kursus jurulatih kecergasan kerjasama dengan Kementerian Belia & Sukan Malaysia seminggu lepas. saye dengar UKM akan buat kursus jurulatih senam seni pada bulan Jun akan datang, cuba puan hubungi Pn Umi atau Cik Alia untuk keterangan lanjut.

    ReplyDelete
  4. salam puan, time kasih bbyk di atas info. harap saye bole jumpe puan satu ari nanti. hihihi

    ReplyDelete
  5. wslm Hot Mummy....insyallah....kalau bersempatan insyallah kite jumpe. kalau kebetulan saye ade di UKM, jangan segan segan tegur saye yea dan memperkenalkan diri. :)


    warm regards

    ReplyDelete