Thursday, October 21, 2010

Kursus Jurulatih Senibudaya Negara Tahap II - Teater

Bersama peserta teater memang satu pengalaman yang ceria. Mereka ini sentiase ceria walaupon dalam keadaan terdesak, ade saje telatah yang melucukan. Mungkin disebabkan oleh perwatakan yang mereka cuba menjiwai atau pon memang mereka ini jenis 'vocal' disebabkan background teater mereka dibandingkan dengan peserta tari yang lebih serious.


Walaupon mereka tidak dapat melakukan pergerakan dengan baik namun mereka tidak berputus asa untuk berlatih setiap kali bile ada kelapangan sepanjang kursus diadakan. Sikap positif ini yang membuat saya terpanggil untuk membantu mereka.





Persembahan mereka semasa majlis penutup.




Tidak kering gusi kami dibuatnye.




Kalau ndak tau, yang kurus tu ada lah jin aprit yang kununnye bole grant 3 wishes pada peminta nye



Menarik sekali tentang peserta teater ini, mereka sentiasa bersatu dan bersikap kekeluargaan mugkind disebabkan bilangan mereka yang kecil.




SeaMeo- Recsam Pulau Pinang - sangat selesa dan sesuai untuk diadakan kursus. Paling TERBAIK adalah masakan utara yang sangat lazat di cafetaria.


2 comments:

  1. Best tgk gambar2 tu. Nampak happening sgt2. Siapa2 yg layak join kursus mcm ni ?

    ReplyDelete
  2. sesiape saje layak Lis. Tahun 2010 semua kursus tahap 1 d bekukan tapi tahun 2011 ini, insyallah akan d adakan semula. Interested ke? you minat ndak masuk kursus yang mane satu? Tari, Musik. Teater or Silat?

    ReplyDelete