Tuesday, May 25, 2010

Belly Dance

Saye ni bukannye pandai sangat buat belly dance. Almaklum aje la, belly dance ni bukan mudah untuk di lakukan. Orang yg hebat bellydancing ni telah di asuh dari kecil, dari sekecil 4 tahun lagi. Memang ia bentuk pergerakan fisikal yang memerlukan kekuatan otot di perut malah kalau di lakukan dengan baik dan betul, ia membantu dari segi kekuatan otot bahagian tengah badan.





Saye di jemput rakan untuk mengajar tarian perut ini. Terus terang saye katekan, saye hentam saje, teknik saye belum 100%. Saye masih belajar.




Kalau diikutkan, belly dance yg tulen, agak sensual dan gerakan nye mengikut pada hentakan gendang arab. Memang susah di lakukan lelebih lagi kalau hentakan gendang itu laju. Orang orang kite ni sebetulnye suke goyang punggung aje... ehehehe... jadi kalau di suruh buat teknik tarian perut yang asli, memang mereka tak sanggup kerana otot bahagian perut akan menjadi sengal dan tidak selesa. Malah separuh jalan aje mereka dah rase bosan sebab tidak boleh melakukan dengan baik.




Seperti kawan saye cakap, 'ko bedal aje' ehehehe sebab mereka ini semua mau suke suke goyang. Well..... if you cant beat them, you join them. Saye dah mule belajar untuk tidak menjadi skema dan beri ape yg client mau - bedal dengan goyangan.... ehehehe...




yang penting semua orang bergembira dan saye bersyukur dengan cara ini saye dapat juga memberi kepuasan dan melekakan mereka daripada masalah harian dalam kehidupan yang sudah tentu stressful. Saye anggap ini sebagai jariah.




Terima kaseh kepada sahabat saye Malik dan members MAM Studio kerana menjemput saye walaupon setiap kali saye datang saye akan bagitau Malik, 'ini la kali terakhir saye ngaja di sini'.
Bilemane saye pandang wajah wajah excitement pada members dia, terus hilang perasaan tak mau datang tu. ehehehe... ( giler jauh tu dari Seremban ke Batu Caves )



Thank you all for the happy moments!!

No comments:

Post a Comment