Tuesday, November 10, 2009

Kursus Jurulatih Seni Budaya Negara Muzik & Teater Tahap II, Kuala Lumpur

Kali ini saya ditugaskan untuk mengajar kumpulan teater dan muzik utk kursus Jurulatih Seni Budaya Negara. Saya anggap ini sebagai cabaran kerana dari pengalaman yang sudah sudah memang agak payah untuk mengajar orang yg memang tidak ada basic menari.
Alhamdulilah...mereka ini boleh dikatakan terang hati dan bekerja keras untuk lulus ujian amali mereka. Bila saya menanda kertas teori mereka, saya dapati hampir semua boleh menjawab dengan tepat. Amiinn....


hari pertama mengajar, bilik ni memang sejuk, aircond direct ke muka


semasa memberi ceramah tentang prinsip asas senaman


Adila, semasa mengajar gerak senamseni malaysia


peserta begitu rajin membuat latihan amali




sempat bergurau... ehehehe....nakal


Saudara Zufri, seorang tokoh teater yang terkenal sedang mengajar teater pada peserta




yours truly sedang memberi soalan untuk ujian komunikasi


peserta dari Pahang sedang di uji, macam nak pecah perut kami melihat gelagat mereka bertiga ni

dari kiri : Adila, Khalid Mohd, yours truly and Haris (tokey JSBN)



seorang lagi peserta semasa ujian amali





Ujian tamat hampir jam 11malam, walaupun letih, kami sempat posing sebelum keluar dari bilik ujian


Saya bergegas balik malam tu kerana kena pergi ke Johor Bahru pada pagi esoknya utk program lain.

No comments:

Post a Comment